De groene STEYR-180 stond aan het begin van de innovatieve geschiedenis van STEYR.
Bovenstaande afbeelding toont de eerste STEYR 180 tractor en de nieuwste Terrus CVT, het huidige vlaggenschip van STEYR.
1947
Sinds 1947 staat STEYR voor betrouwbare, robuuste en innovatieve tractoren die bekend staan om hun superieure kwaliteitsniveau, comfort en waarde. STEYR is trots op haar geschiedenis en staat altijd klaar om nieuwe ideeën te omarmen, om de beste en efficiëntste tractortechnologie te blijven ontwerpen en produceren, net zoals ze gedurende de eerste 75 jaar hebben gedaan.
Steyr 180
Er is driekwart eeuw verstreken sinds 29 september 1947, de dag dat Leopold Haider, een boer uit Steinbach, Steyr, in Opper-Oostenrijk, wegreed met zijn groene STEYR 180 met chassisnummer 1001, het eerste exemplaar van een legendarisch geworden model. Die dag heeft zijn leven veranderd en vormde ook het begin van een verandering voor duizenden andere boeren in de jaren daarna. Dit omdat elk gamma van STEYR-tractoren altijd meer dan eigentijds geweest: elke tractor was zijn tijd een beetje vooruit.
De onuitblusbare passie van STEYR voor perfectie en innovatie bracht STEYR tot de verkenning van nieuwe gebieden en de ontwikkeling van efficiëntere technologieën, om tegemoet te komen aan de steeds evoluerende behoeften van de klanten.
Steyr Konzept, klaar voor de toekomst
Van de iconische STEYR 180 tot de allereerste CVT-tractor en tot het recentste Hybrid Drivetrain Konzept, zorgen de ‘Made in Austria’ tractortechnologie en kwaliteit van STEYR ervoor dat boeren de toekomst met vertrouwen en vastberadenheid tegemoet kunnen zien. Omdat ze STEYR aan hun zijde hebben – nu en voor de komende 75 jaar.
Hybride Drivetrain Konzept
STEYR heeft de nieuwste etappe van zijn ‘Konzept’ onthuld. Het is een conceptuele studie die volgt op
de presentatie van de originele ‘Konzept’-tractor op Agritechnica 2019.
Voor dit nieuwe concept lag de focus op het potentieel van elektrische aandrijfsystemen, om een lichtgewicht tractor met hoog pk aan te drijven, met een voordeel in brandstofverbruik van gemiddeld 8%. Dankzij de supercondensator-technologie kan het vermogen worden opgevoerd wanneer de vraag stijgt, wat een tot 25% snellere acceleratie oplevert. Wanneer er op het land wordt gewerkt met werktuigen, helpt dit ook de piekbelasting te dekken bij toepassingen met hoge trekkracht vragen, en heeft het de ontwikkeling van differentiële koppel-vectoring mogelijk gemaakt, met een kleinere draaicirkel als resultaat. Bovendien is het mogelijk om vermogen over te dragen aan een werktuig via aansluitingen met hoge spanning aan voor- en achterzijde.
Voor meer informatie over STEYR-tractoren, bezoekt u www.steyr-traktoren.com